Jak tworzyć niesamowite opisy meta?

Oto jak pisać i optymalizować opisy meta zgodnie z najlepszymi praktykami zalecanymi przez Google i oficjalnymi specyfikacjami HTML. Opisy meta są ważne dla optymalizacji wyszukiwania. Jeśli zostaną wykonane prawidłowo, zachęcą użytkowników do przechodzenia ze stron wyników wyszukiwania. Celem jest przedstawienie podsumowania strony internetowej.

Wytyczne Google stanowią:

Tag opisu meta strony daje Google i innym wyszukiwarkom podsumowanie tego, o czym jest strona”.

Opisy meta nie wpływają bezpośrednio na rankingi wyszukiwania. Odgrywają jednak rolę w pomaganiu potencjalnym odwiedzającym witrynę w zrozumieniu, o czym jest strona, co może mieć pozytywny wpływ na odesłania do wyszukiwania. Tutaj dowiesz się, jak tworzyć niesamowite opisy meta, które pomogą wyszukiwarkom zrozumieć zawartość Twojej strony i zainspirować wyszukiwarek do kliknięcia i odwiedzenia Twojej witryny.

Co to jest opis meta?

Opis meta to tag HTML (technicznie nazywany elementem HTML), który zapewnia wyszukiwarkom i osobom wyszukującym podsumowanie tego, o czym jest strona internetowa. Jest on wyświetlany na stronach wyników wyszukiwania (SERP) pod tytułem strony. Adres URL, tytuł i opis meta tworzą razem tak zwany fragment kodu wyszukiwania.

 

Meta Opis Przykład

Według World Wide Web Consortium (W3C), międzynarodowej organizacji odpowiedzialnej za definiowanie standardów HTML, metaopis ma trzy cechy.

Trzy cechy prawidłowego opisu meta to:

  • Użytkownicy mogą wpisywać dowolny tekst, bez żadnych ograniczeń, o ile opisuje on, o czym jest strona internetowa.
  • Podsumowanie musi być odpowiednie do wykorzystania przez wyszukiwarkę.
  • Na jednej stronie internetowej może znajdować się tylko jeden metaopis.

Google przepisuje meta opisy

Fragment kodu wyszukiwania może zawierać metaopis ze strony internetowej lub może to być tekst wybierany przez Google z widocznej części samej strony internetowej. Wytyczne Google stanowią, że będą używać metaopisu tylko wtedy, gdy jest on dokładny.

Google czasami używa tagu <meta name=”description”> ze strony do generowania fragmentu w wynikach wyszukiwania, jeśli uważamy, że zapewnia on użytkownikom dokładniejszy opis, niż byłoby to możliwe wyłącznie na podstawie treści na stronie”.

W zależności od dokładności metaopisu Google może przepisać metaopis Twojej strony internetowej, który będzie zupełnie inny niż metaopis na stronie. To nic nowego. Google zautomatyzowało ten proces wiele lat temu. Badanie z 2020 roku wykazało, że Google przepisuje metaopisy w 70% przypadków . Jeśli to prawda, czy to możliwe, że wydawcy nie tworzą dokładnych opisów meta? Jedną rzeczą, która nie podlega dyskusji, jest to, że ważne jest zrozumienie prawidłowego sposobu napisania metaopisu.

metaopisy

Meta opisy a fragmenty SERP

Niektórzy błędnie używają terminów „metaopis” i „fragment wyszukiwania” zamiennie. Ale opisy meta i fragmenty wyszukiwania to dwie różne rzeczy. Opis meta to znacznik HTML, który kontrolujesz. Możesz tworzyć i optymalizować własne opisy meta. Fragmenty wyszukiwania to opisy, które Google wyświetla dla Twoich stron internetowych.

 

Dlaczego opisy meta są ważne dla SEO?

Opisy meta nie są używane jako czynniki rankingu . Jak więc powinny być używane dzisiaj, dlaczego są ważne? Opisy meta mogą pomóc w zwiększeniu liczby kliknięć, ruchu, potencjalnych konwersji i przychodów, przekonując użytkowników, że strona internetowa zawiera informacje, których szukają. Wskazówki Google dotyczące najlepszych praktyk dotyczących metaopisów zalecają użycie tagu metaopisu do podsumowania zawartości strony internetowej.

 

Ale sugeruje również użycie go do przekonania użytkowników, że treść jest tym, czego szukają.

Są jak prezentacja, która przekonuje użytkownika, że ​​strona jest dokładnie tym, czego szuka”.

 

Celem SEO jest umieszczenie witryny na szczycie wyników wyszukiwania. To, co sprawia, że ​​opis meta jest ważny dla SEO, polega na tym, że zamienia najwyższy ranking w wygraną, przekonując użytkownika do kliknięcia na stronę internetową.

Jaka jest zalecana lub idealna długość opisu meta?

Od lat uważa się, że standardową najlepszą praktyką SEO jest utrzymywanie meta opisów na około 160-165 znaków (lub 156-160 znaków, w zależności od tego, z kim rozmawiasz). Powodem tego jest to, że ta optymalizacja pomaga uniknąć obcięcia opisu meta w wynikach wyszukiwania.

 

Ale Google używa metaopisu, aby lepiej zrozumieć stronę internetową i nie ma ograniczeń co do długości metaopisu, chociaż Google sugeruje, że nie jest dłuższy niż krótki akapit.

 

Oto co Google zaleca:

Tag opisu meta strony daje Google i innym wyszukiwarkom podsumowanie tego, o czym jest strona. …znacznik meta opisu strony może być zdaniem lub dwoma, a nawet krótkim akapitem.”

 

Specjaliści SEO zalecają utrzymywanie metaopisu w ustalonym limicie na podstawie tego, ile metaopisu Google może wyświetlić na stronie wyników wyszukiwania. Google mówi, żeby być zwięzłym i pisać jak akapit. Standardy HTML W3C stwierdzają , że nie ma innego limitu niż „swobodny ciąg znaków”, co oznacza brak reguł dotyczących ilości używanego tekstu. Jeśli ktoś ma być zgodny z zaleceniami Google, to idealna długość metaopisu może być tak długa, jak potrzeba dokładnego podsumowania strony internetowej, ale nie dłużej niż krótki akapit. Ostatecznie kieruj się własnym osądem.

 

7 wskazówek dotyczących pisania i najlepszych praktyk dotyczących opisów meta

1. Zbadaj swoich konkurentów

Niezależnie od branży, badania SERP pomogą Ci zobaczyć, co działa dla Twojej konkurencji bez konieczności przepisywania ich – co może zainspirować Cię do pisania lepszych opisów meta. Badanie, które opisy meta są z powodzeniem wyświetlane w wynikach wyszukiwania, a które są przepisywane przez Google, może pomóc Ci lepiej zrozumieć właściwy sposób na zrobienie tego. Aby skutecznie przeprowadzać badania SERP:

 

Krok 1: Zbadaj SERP pod kątem docelowego słowa kluczowego

Wiem, że łatwiej powiedzieć niż zrobić. Ręczne przeglądanie każdego wyniku wyszukiwania i identyfikacja, czym dokładnie jest kryptonit konkurencji, może być czasochłonne. Powodem, dla którego patrzyliśmy na konkurs, jest to, że zwykle konkurs wdraża techniki, które obecnie działają.

Krok 2: Zbadaj SERP pod kątem konkurencji i tego, co robią

Tutaj przyjrzysz się konkurencji i dokładnie dowiesz się, co robią dla swoich marek.

 

Krok 3: Umieść je razem w arkuszu kalkulacyjnym i śledź je

Korzystając z rozszerzenia SEO Quake Google Chrome , możesz dość szybko i wydajnie eksportować SERPy Google do arkusza kalkulacyjnego Excel. Dzięki temu będziesz mógł na bieżąco śledzić konkurencję i śledzić ją łatwo i wydajnie co miesiąc bez ogromnych miesięcznych kosztów.

 

2. Zaplanuj podróż swojego klienta

Zidentyfikuj optymalną podróż zakupową grupy docelowej i co dzieje się na każdym etapie ścieżki marketingowej. Lejek marketingowy może się znacznie różnić w zależności od rynku docelowego, więc udostępnienie dokładnej ścieżki do naśladowania byłoby bezowocne. Kieruj i dostosowuj swoje meta opisy zgodnie z Twoimi ustaleniami, ale zawsze staraj się, aby cel końcowy stanowił dokładne podsumowanie tematu strony.

 

3. Użyj unikalnego tonu i stylu swojej marki

Każda marka powinna mieć unikalny ton głosu, który jest spójny z jej tożsamością; tak marka prezentuje się użytkownikom w sieci. Każdy metaopis powinien być unikalnie opracowany i dostosowany do tego, jak ten ton głosu wzmacnia się w ekosystemie marki. Nie używałbyś tego samego tonu głosu w przypadku strony internetowej poświęconej prawu korporacyjnemu, co w przypadku witryny żłobka, prawda?

 

Dlaczego więc używać tonu głosu, który jest dokładnie taki sam od strony do strony? Główną zaletą tonu głosu jest to, że dociera do różnych osób kierujących się określonymi słowami kluczowymi. Kierując się na persony z intencją użytkownika i łącząc słowa kluczowe z tymi badaniami, możliwe jest dotarcie do grupy docelowej z poziomem wyrafinowania i optymalizacji, który naprawdę rezonuje.

4. Uwzględnij słowa kluczowe, których faktycznie szukają Twoi odbiorcy

Google utrzymuje, że nie używa słów kluczowych w opisie meta do celów rankingowych. Ale kiedy przeprowadzasz badania SERP, co widzisz? Wyróżnione słowa kluczowe w opisie meta. To jest coś, co może przyciągnąć czytelnika do najbardziej odpowiedniego wyniku, który spełni jego zapytanie. Jeśli Twój metaopis odpowiada ich intencji lepiej niż jakikolwiek inny wynik, który się pojawi, wygrasz kliknięcie.

 

5. Skorzystaj z popularnych nagłówków społecznościowych

Jako koneser mediów społecznościowych, najprawdopodobniej jesteś na szczycie w swojej branży, jeśli chodzi o dokładne identyfikowanie trendów, a co nie stanowi zachęty dla twoich odbiorców. Obserwowanie kont influencerów i firm branżowych powinno już być częścią Twojej strategii.

 

Idąc o krok dalej, oceń, które tematy są obecnie popularne w Twojej przestrzeni i zobacz, jakie metaopisy pojawiają się w celu uzyskania najwyższych wyników. Trendy Google, BuzzSumo i Trendy Tematy na Twitterze to dobre miejsca, by sprawdzić i zobaczyć, co może być popularne w Twojej branży.

 

6. Celuj w określony zamiar wyszukiwania

Uogólnione opisy meta i puste frazy, takie jak „najlepsze widżety” i inne gadki sprzedażowe, mogą zniechęcić potencjalnych klientów. Ważne jest, aby wzbudzić zaufanie, że wynik jest czymś, co zaspokoi intencje użytkownika dotyczące zapytania. Chcesz mówić o tym, czego naprawdę szukają Twoi czytelnicy, a nie próbować przekonywać ich do własnego lejka sprzedażowego.

 

7. Odśwież swoje opisy meta dla starszych treści

Odświeżanie nieaktualnej treści w witrynie może być dla niej dobrodziejstwem i jest świetnym sposobem na uzyskanie nowej siły przyciągania starszych stron. Ponadto, odświeżając opisy meta, można w rezultacie uzyskać większą przyczepność z mediów społecznościowych. Możesz ponownie udostępnić i uzyskać większą widoczność ze starszych postów, jeśli wykonasz systematyczne odświeżanie wszystkich swoich metaopisów.

Przykłady świetnych opisów meta

Jak więc wygląda świetny metaopis? Oto kilka przykładów:

Ból i cierpienie są bardzo realne dla ofiary w przypadku obrażeń ciała. Dowiedz się więcej o tym, jak zmniejszyć dyskomfort naszych prawników zajmujących się obrażeniami ciała w tym najnowszym poście na blogu”.

„Myśląc jasno o swoich potrzebach, możesz znaleźć komputer, który pomoże Ci robić wszystkie rzeczy, które obecnie kochasz, i nie tylko. Nasi technicy wyjaśniają.”

„Czego szukasz w widżecie? Nasi technicy ds. widżetów pomogą Ci znaleźć ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. To są rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę w widżetach”.

 

Nie każdy typ opisu meta sprawdzi się w każdej branży. W tym miejscu przydaje się testowanie, ocena wyników i wprowadzanie zmian na podstawie tych wyników. Dostosuj swój metaopis do witryny i strony zaprojektowanej dla użytkowników.

 

Optymalizacja opisów meta

Podstawy metaopisu zalecanego przez Google to podsumowanie treści, zwięzłość, ale użycie jak największej ilości tekstu, a nie tylko dla słów kluczowych (upychanie słów kluczowych). Zaleca się również, aby metaopis był atrakcyjny dla potencjalnego odwiedzającego witrynę.

 

Podczas gdy tradycyjna praktyka SEO wykorzystuje metaopis słów kluczowych i wezwanie do działania, nie jest to najlepsza praktyka według Google i W3C. Najlepszą praktyką w przypadku metaopisów jest podsumowanie tematu strony internetowej w taki sposób, aby potencjalni odwiedzający witrynę mieli pewność, że do ich odpowiedzi wystarczy jedno kliknięcie.