Jak używać hashtagów, aby zwiększyć swój zasięg w mediach społecznościowych?
Są szanse, że wkładasz dużo wysiłku w marketing w mediach społecznościowych. Ale jak sprawić, by Twoje posty wyróżniały się z tłumu?
Dzięki oszałamiającym 95 milionom postów dziennie tylko na Instagramie, najlepszą szansą na to, aby Twoje treści działały dobrze na wszystkich platformach społecznościowych, jest używanie hashtagów.
Ten przewodnik pomoże Ci lepiej zrozumieć rolę hashtagów w mediach społecznościowych, jak wybrać odpowiednie hashtagi dla Twojej marki oraz jak używać hashtagów na najpopularniejszych platformach społecznościowych. Bez zbędnych ceregieli zacznijmy!
Co to jest hashtag?
Prawdopodobnie słyszałeś o hashtagu (#). Pokolenie wyżu demograficznego, pokolenie Xers i milenialsi mogą znać hashtag jako „znak funta” na telefonach. Cóż, hashtagi znalazły nową funkcję w XXI wieku. Teraz możesz oznaczać treści w mediach społecznościowych za pomocą hashtagów.
Dzięki temu inni użytkownicy mogą zobaczyć kolekcję powiązanych treści po kliknięciu hashtagu. Po prostu umieszczasz znak # przed słowami, których chcesz użyć. Jeśli na przykład jesteś sprzedawcą obuwia, publikując zdjęcie tego typu butów, możesz oznaczyć tagiem #skateshoes lub #formalshoes.
Dlaczego warto korzystać z hashtagów?
Hashtagi poprawiają wrażenia użytkownika i pomagają markom poszerzyć ich zasięg. Na przykład tweety z hashtagami zyskują dwa razy większe zaangażowanie niż tweety bez.
Hashtagi zaczęły się na Twitterze, ale teraz można je znaleźć na praktycznie wszystkich platformach społecznościowych. W rzeczywistości używanie hashtagów jako części uniwersalnej strategii w mediach społecznościowych może pomóc w łatwym zapewnieniu o 21% większego zaangażowania . Hashtagi to wygodny sposób organizowania treści w mediach społecznościowych. Pomagają potencjalnym klientom i użytkownikom znaleźć to, czego szukają.
Jakie hashtagi są odpowiednie dla Twojej marki?
Hashtagi są dostosowane i unikalne dla każdej firmy. Ważne jest, aby trzymać się tej filozofii. Firma obuwnicza nie chciałaby wprowadzać klientów i użytkowników w błąd, publikując tweeta o wyprzedaży butów z hashtagiem #veterinarymedicine.
Niektórzy błędnie uważają, że spamowanie każdego ze swoich postów popularnymi, ale zupełnie niepowiązanymi hashtagami pomoże im zwiększyć zasięg. Może to być prawdą na krótką metę, ale ostatecznie, jeśli twoje hashtagi nie są przynajmniej stycznie powiązane z tematem twojego postu lub innej treści, możesz w końcu zrazić swoich odbiorców i zmylić ich.
Tak więc najlepsze hashtagi do użycia to te, które odnoszą się do Twojej branży, produktu i grupy docelowej. Możesz również użyć hashtagów, aby w zwięzły sposób zasygnalizować przekonania i wartości swojej firmy. Niektóre marki decydują się na to w swoich profilach w mediach społecznościowych. Aby znaleźć dobre hashtagi, spójrz na to, z czego korzystają inne firmy z Twojej branży. Na wielu platformach funkcja automatycznego wypełniania hashtagów automatycznie generuje powiązane hashtagi, gdy wpisujesz nawet początek słowa lub frazy.
Na przykład podczas tworzenia posta wpisz #shoes, a wiele platform automatycznie wygeneruje powiązane hashtagi. Możesz również skorzystać z naszego Social Media Tracker , aby zobaczyć, które hashtagi są najlepsze dla Twojej konkurencji. Zaoszczędzi to ogromną ilość czasu przy wyborze najlepszych hashtagów dla Twojej branży.
Jak używać hashtagów na platformach społecznościowych
Każda platforma ma nieco inne najlepsze praktyki, jeśli chodzi o hashtagi. Istnieją również pewne spójne zasady hashtagów na większości platform:
- Hashtagi muszą być jednym słowem
- Liczby są dozwolone
- Spacje są niedozwolone
- Znaki specjalne nie są dozwolone
Przyjrzyjmy się, jak możesz je wykorzystać, aby zwiększyć zasięg w najpopularniejszych serwisach społecznościowych.
Chociaż możesz mieć 30 hashtagów na każdym swoim postu na Instagramie, niekoniecznie jest to najlepsze wykorzystanie Twojego czasu lub funkcji hashtag. Dobrą zasadą jest nie więcej niż tuzin hashtagów na post. Istnieje kilka sposobów używania hashtagów na Instagramie. Możesz umieścić hashtagi w opisie swojego profilu. Aby to zrobić, po prostu kliknij przycisk „Edytuj profil”. Drugie miejsce na umieszczenie hashtagów znajduje się w samym poście (patrz poniżej). Wszystko, co musisz zrobić, to użyć symbolu # w podpisie, a następnie tagu, do którego chcesz utworzyć link.
Na koniec możesz dodać je do komentarza do tworzonych postów. Jeśli użytkownik przegląda Twój Instagram z pulpitu, zobaczy ten komentarz. Jeśli jednak użytkownik korzysta z urządzenia mobilnego, ten komentarz zostanie ukryty i będzie dostępny tylko wtedy, gdy ktoś kliknie „Wyświetl wszystkie komentarze”. Jednym ze sposobów podejścia do tej strategii jest użycie naszego plakatu w mediach społecznościowych, aby zaplanować pojawienie się komentarza po opublikowaniu posta. W ten sposób możesz zaplanować wszystkie swoje hashtagi komentarzy w tym samym czasie, w którym tworzysz swoje posty. Ta funkcja działa na razie tylko na Instagramie, ale bądź na bieżąco!
Chociaż Facebook ma opcję dodawania hashtagów, nie są one tak popularne, jak na innych platformach. W rzeczywistości trwa debata na temat tego, czy hashtagi robią wiele na Facebooku. Niektórzy eksperci i właściciele firm twierdzą, że tak; inni twierdzą, że nie miało to większego wpływu. Mając to na uwadze, mądrze wykorzystuj swój czas, ograniczając hashtagi na Facebooku do jednego do dwóch na post.
Twitter jest prekursorem hashtagów i być może najpopularniejszym miejscem ich używania. Jednak używanie hashtagów w tweetach reklamowych może być trudne i może mieć odwrotny skutek (co oznacza: możesz nie wzbudzać takiego zaangażowania, jakiego chcesz). Z tego powodu najlepszą wskazówką jest używanie hashtagów w tweetach, które rozpoczynają rozmowę. Jest to lepsze dla zasięgu organicznego i zachęca użytkowników do interakcji z Tobą w mediach społecznościowych.
Możesz użyć hashtagu w zdaniu lub na końcu jednego, aby uzyskać najprostsze podejście. Twitter zaleca używanie nie więcej niż dwóch hashtagów na tweet, aby uzyskać najlepsze wskaźniki zaangażowania.
LinkedIn sprawia, że używanie hashtagów jest dziecinnie proste. Kiedy tworzysz aktualizację LinkedIn (post), możesz dodać swoje hashtagi bezpośrednio do treści lub kliknąć „Dodaj hashtagi” na dole posta. Nie ma ograniczeń co do liczby hashtagów, których możesz użyć; jednak LinkedIn zaleca nie więcej niż trzy na post .
Pamiętaj, że LinkedIn to sieć dla profesjonalistów, więc upewnij się, że Twoje hashtagi odzwierciedlają charakter platformy i nie zawierają nieodpowiedniego języka.
TIK Tok
TikTok, który pozwala użytkownikom publikować filmy o długości do dziesięciu minut, odnotował ogromny wzrost liczby użytkowników w ciągu ostatnich kilku lat. Podobnie jak inne platformy społecznościowe, TikTok używa hashtagów do porządkowania treści i ułatwiania ich wykrywania.
TikTok jest nieco wyjątkowy, ponieważ użytkownicy mają tendencję do mieszania bardzo popularnych hashtagów z bardziej niszowymi lub markowymi hashtagami, które mogą przyciągnąć mniejszą, ale bardziej zainwestowaną publiczność. Przykładem może być Nike używający #FYP (For You Page, który jest kanałem wyselekcjonowanym przez TikTok) i #JustDoIt.
Istnieje kilka sposobów na pozyskiwanie świetnych hashtagów w TikTok. Najpierw sprawdź, co robi Twoja konkurencja. Spójrz na ich najpopularniejsze filmy (to znaczy, które filmy mają najwięcej polubień i wyświetleń) i zobacz, jakich hashtagów użyli dla tej konkretnej treści.
Drugim sposobem pozyskiwania hashtagów jest sprawdzanie, z czego korzystają Twoi obserwatorzy. Gdyby Nike chciało przyciągnąć główki butów do swojego kanału TikTok, byłoby mądrze zajrzeć do swojej listy obserwujących i przejrzeć kilka profili użytkowników. Są szanse, że ci użytkownicy tworzą własne treści z niszowymi i popularnymi hashtagami związanymi z butami.
Inną opcją jest utworzenie lub śledzenie istniejącego, popularnego wyzwania hashtag. Wyzwania hashtagowe to, jak sama nazwa wskazuje, wyzwania lub działania powiązane z hashtagiem. Niektórzy użytkownicy tworzą wyzwania hashtagowe dotyczące tańców, makijażu lub żartów. Właściwie możliwości są praktycznie nieograniczone.
Na koniec możesz użyć paska wyszukiwania, aby znaleźć popularne tematy omawiane w TikTok. TikTok oferuje również niektóre z najpopularniejszych sugerowanych wyszukiwań, które możesz przeglądać, aby znaleźć więcej pomysłów na hashtag.
Jak znaleźć i uporządkować swoje hashtagi
Świetnym sposobem na pozyskiwanie skutecznych hashtagów jest przyjrzenie się temu, czego używają konkurenci. Zestaw narzędzi do mediów społecznościowych firmy Semrush pozwala zajrzeć do najlepiej działających hashtagów konkurencji, dzięki czemu możesz sam zacząć na nie celować.
Zacznij kreatywnie przesyłać wiadomości. Znalezienie niszowych hashtagów, które przemawiają bezpośrednio do odbiorców o ich problemach lub pytaniach, może przyciągnąć użytkowników do Twojej marki, zanim będą mieli szansę znaleźć Twoją konkurencję.